Martin Štrba

Hrají:
Karel Roden, Oldřich Kaiser, Hanns Zischler, Arly Jover, Eva Herzigova,
Paul Nikolas, Milton Welsh, Emília Vašáryová

Napsala o nás Česká televize

Nový film Julia Ševčíka s Karlem Rodenem v hlavní roli, věnovaný osudům diplomata a pozdějšího československého ministra zahraničí, Jana Masaryka.

Dramatický příběh, věnovaný osudům diplomata a pozdějšího československého ministra zahraničí, Jana Masaryka, se vrací do doby těsně před druhou světovou válkou. Tehdejší velvyslanec v Londýně se najednou ztratil z veřejného života, přerušil kontakt s politickými kolegy i s přáteli. Co se s ním dělo v době několikaměsíčního zmizením, kdesi v Americe?

Přestože Jana Masaryka vnímá veřejnost především v souvislostech s jeho dodnes neobjasněnou, záhadnou smrtí, film, který podle scénáře Alexe Königsmarka a Petra Kolečka natočil režisér Julius Ševčík, se vrací k jinému, neméně dramatickému období Masarykova života. Ve třicátých letech vrcholí Masarykova diplomatická kariéra, kterou strávil především ve Velké Británii. Muž, oceňovaný jako brilantní řečník, zábavný společník a milovník života, má však také svou temnou stránku. Postupně se před námi odkrývá příběh muže, dlouhodobě deptaného tíhou závazků a očekáváním ostatních, muže, který nikdy nemohl zcela vystoupit ze stínu svého otce. A komplikovaný byl i jeho vztah k „náhradnímu otci“, prezidentu Benešovi. Masaryk hledá únik před svým jménem, před odpovědností i před sebou samým v hýřivém životě, alkoholu a drogách, ale také v neustálém sebetrýznění. Na pozadí historických událostí se odehrává napínavý životní příběh okouzlujícího, ale nevyrovnaného, sebedestruktivního muže a jeho marného boje o budoucnost vlastní země.

více na webu české televize - MASARYK

Přečíst

více zde